Donosimo Vam 9 savjeta kako smanjti unos šećera. Činjenica! Šećer je loš za naše zube. Naravno, to nije iznenađujuće ali još uvijek su stomatološki problemi vezani uz šećer najčešći uzrok lošeg oralnog zdravlja i bolesti. Smanjite unos šećera koji se nalazi u vašoj prehrani pomaže smanjiti štetu koju može uzrokovati vašim zubima, uz dodatni bonus poboljšanja naše linije tijela!

1. Šećer pod bilo kojim drugim imenom je i dalje šećer

Kad mislimo na šećer, vjerojatno ćemo zamisliti bijele stvari koje stavimo u naš čaj. Ali postoji mnogo „skrivenih“ šećera u mnogim stvarima koje ne bismo ni pomislili. Šećer može ići po mnogim imenima i prepoznavanje njih je prvih korak da ih izbjegnete. Postoji previše za popis, no neki na koje trebate paziti su: sukroza, glukoza, fruktoza, maltoza, melasa, hidrolizirani škrob i kukuruzni sirup.

2.  Pametnije doručkujte

Jedan poznati kuhar je nedugo skrenuo pozornost na opasno velike razine šećera u nekim žitaricama za doručak, jer su neke začuđujuće napravljene od jedne trećine šećera. Zamjeniti takve sa niskim nivom šećera ili one bez dodanog šećera će imat velik utjecaj na zdravlje zuba i zdravlje općenito. Dobro se najesti za vrijeme doručka je isto dobar način da izbjegnete sve nezdrave zakuske tokom dana.

3. Smanjite unos šećera, te se fokusirajte na zdrave međuobroke

10 sati je i imate potrebu za međuobrokom. Ručak je još malo daleko i trebate nešto da vas napuni. Nemojte požuditi za keksima, šaka oraha će vam osigurati potrebnu energiju. Zapamtite da nije samo bitno koliko šećera pojedete dok su u pitanju vaši zubi, nego je pitanje i o tome koliko često to radite, stoga pokušajte odabrati alternativu šećeru kad god je to moguće.

4. Bez masnoće ne znači nužno i bez problema

Mnogi proizvodi se prodaju kao „zdrava alternativa“, no ta tvrdnja na ambalaži govori samo dio priče. Često proizvodi kao što su jogurt bez masti i dalje sadržava visoke razine šećera u obliku fruktoze ili rafiniranog šećera.  Dobar savjet je pogledati sve nutritivne vrijednosti.

5. Napravite si osnovna pravila

Budimo iskreni, ne trebamo slatki desert svaki dan! Postavljanjem par jednostavnih osnovnih pravila možemo napraviti neke jednostavne promjene u načinu života koje mogu imati ogroman učinak. Jednostavne stvari kao što su da ne jedete u zadnji sat prije spavanja, izbjegavanje dodavanja šećera na bilo što i pazeći da izbjegnete nekoliko puta tjedna će ubrzo dati rezultate.

6. Postavite kvotu

Kada je riječ o našim zubima, ne radi se samo o tome koliko šećera jedete već koliko ga često uzimate. Potrebno je sat vremena da se usta vrate u neutralno stanje nakon jela ili pića, a svaki put kada uzmemo još jedan zalogaj, taj se proces počinje ispočetka.  Ako vam je potrebno nešto slatko, uzmite to uz obrok i dajte ustima vremena da se oporave.

7. Najvažniji obrok u danu

Koliko nas je preskočilo doručak, a zatim požudjelo za šećernom dozom kako bi laške prošli kroz dan? Ponovo se vraćamo da trebamo pružiti stanku ustima za oporavak. Imati obilan i hranjiv doručak je najbolji način za početak vašeg dana.

8. Izbjegavajte alkohol

Alkoholna pića čine 11% dnevnog unosa šećera u Hrvatskoj. Bez obzira na to pili martini, šampanjac ili nešto treće. Šećer u njima može imati ogroman utjecaj na naše oralno zdravlje. Pokušajte umjeriti alkoholna pića koja uzimate te imajte malo vode u blizini kako bi vam pomogla isprati vaše piće po izboru. Pomaže pri ispiranju šećera u ustima, a i vaša će vam glava zahvaliti i sljedećeg dana.

9. Pripazite na kavu

Naš čokoladni preljev na cappuccinu ili caffe latte s dodatkom šlaga od našeg omiljenog caffe bara mogu biti ukusni, ali budimo iskreni znamo da je natovaren šećerom. Ako trebamo kofein pokušavajte ga uzeti u vrijeme obroka, ili se možete jednostavno držati espressa.

Poruka je jasna, svakako malo pripazite na unos šećera tokom nadolazećih blagdana, Vaši zubi će Vam biti zahvalni.